Angielski ENG Polski PL Rosyjski RUS Ukraiński UKR
Angielski ENG Polski PL Rosyjski RUS Ukraiński UKR
Angielski ENG Polski PL Rosyjski RUS Ukraiński UKR

Konsultacja telefoniczna w POZ

Jeżeli potrzebujesz porady lekarskiej, ale z jakiegoś powodu nie możesz skorzystać z wizyty stacjonarnej, umów się na konsultację telefoniczną do lekarza POZ (Podstawowej Opieki Medycznej).

Teleporady w naszym Centrum udzielane są za pśrednictwem telefonu komórkowego lub stacjonarnego. 

Możesz to zrobić na 3 sposoby:

  • telefonicznie,
  • osobiście,
  • lub przez osoby trzecie.

W trakcie ustalania terminu teleporady personel rejestracji każdorazowo weryfikuje numer telefonu Pacjenta. Nie w każdym przypadku teleporada będzie możliwa.

Pacjent przyjmowany jest osobiście (w poradni):

  • podczas pierwszej wizyty (po złożeniu przez niego deklaracji wyboru) u lekarza, pielęgniarki, położnej POZ;
  • w związku z choroba przewlekłą, w przebiegu której doszło do pogorszenia lub zmiany objawów;
  • gdy istnieje podejrzenie choroby nowotworowej;
  • gdy jest dzieckiem do 6-go roku życia (chyba, że jest to porada kontrolna).

Termin realizowania teleporady

Teleporada jest udzielana w jednym z dwóch terminów:

  • nie później niż w pierwszym dniu roboczym po dniu zgłoszenia się pacjenta do placówki – za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, systemu łączności lub osobiście
  • w późniejszym terminie, jeśli ustalimy go w porozumieniu z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym.

Ważne:

  • Pacjent może nie wyrazić zgody na teleporadę. 
  • Pacjent ma możliwość skorzystania ze świadczenia opieki zdrowotnej udzielanego w bezpośrednim kontakcie z lekarzem, w przypadku gdy niezbędne z uwagi na stan zdrowia pacjenta świadczenie zdrowotne nie jest możliwe do zrealizowania w formie teleporady – okoliczność ta powinna być ustalana w porozumieniu z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym. 

Przebieg teleporady:

Lekarz skontaktuje się z Tobą w umówionym terminie. Bądź dostępny pod telefonem, lekarz podejmie tylko 3 próby dodzwonienia się (w odstępach wynoszących co najmniej 5 minut) . Jeśli nie odbierzesz telefonu, konieczne będzie umówienie nowego terminu wizyty. Na początku rozmowy telefonicznej lekarz poprosi Cię o podanie imienia i nazwiska oraz numeru PESEL, w celu potwierdzenia tożsamości.

Podczas teleporady możesz otrzymać:

  • e-zwolnienie – lekarz wystawia je elektronicznie, jest ono automatycznie przekazywane do ZUS-u a następnie do pracodawcy.
    Szczegółowe informacje o e-zwolnieniach znajdziesz – klikając tutaj.
  • e-skierowanie – jeśli posiadasz konto na Internetowym Koncie Pacjenta (IKP) dostaniesz SMS-a z kodem do skierowania oraz maila ze skierowaniem w formacie PDF.
    Jeżeli nie korzystasz z IKP, lekarz przekaże Ci numer e-skierowania słownie podczas teleporady.

    Szczegółowe informacje o e-skierowaniach znajdziesz – klikając tutaj.

     

    Skierowania na badania diagnostyczne (na przykład: USG, RTG, EKG, pomiar ciśnienia tętniczego oraz badania laboratoryjne) wystawiane są wyłącznie w formie papierowej. Dlatego po teleporadzie skierowanie jest do odebrania w rejestracji poradni, z której dzwonił lekarz.

  • e-receptę – jeśli posiadasz konto na Internetowym Koncie Pacjenta dostaniesz SMS-a z kodem do recepty oraz maila z receptą w formacie PDF. Recepta zawiera kod, lekarz przekaże Ci go w trakcie teleporady. Jeśli potrzebujesz, lekarz może wydrukować receptę – taki wydruk odbierzesz w rejestracji. Jeżeli nie korzystasz z IKP, lekarz przekaże Ci numer e-receptę słownie podczas teleporady.
    Szczegółowe informacje o e-receptach znajdziesz – klikając tutaj.

Możesz to zrobić na 3 sposoby :

  • telefonicznie,
  • osobiście,
  • lub przez osoby trzecie.
Scroll to Top