Angielski ENG Polski PL Rosyjski RUS Ukraiński UKR
Angielski ENG Polski PL Rosyjski RUS Ukraiński UKR
Angielski ENG Polski PL Rosyjski RUS Ukraiński UKR
Jeden bezpłatny numer dla całej Polski:
800 137 200
ZADZWOŃ

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu

Od teraz w nocy, w weekendy i święta, czyli poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, otrzymasz profesjonalną pomoc medyczną przez telefon.

Wystarczy zadzwonić na Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (w skrócie TPK) lub wypełnić formularz (klikając w „formularz” zostaniesz przekierowany na platformę TPK

Jak TPK działa w przypadku kontaktu telefonicznego?

W trakcie rozmowy z konsultantem zostanie przeprowadzony z Tobą wstępny wywiad, podczas którego zostaniesz zapytany o imię i nazwisko oraz numer PESEL. Następnie skontaktuje się z Tobą pielęgniarka i w razie potrzeby lekarz.

Jak TPK działa w przypadku wypełnienia formularza?

Po wypełnieniu  formularza (klikając w „formularz” zostaniesz przekierowany na platformę TPK).  w ciągu trzech godzin skontaktuje się z Tobą pielęgniarka i w razie potrzeby lekarz.

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK) jest dostępna:

  • poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, czyli:
  • od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia;
  • soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia;
  • obecnie infolinia obsługiwana jest w języku polskim, angielskim i ukraińskim.

Z TPK możesz skorzystać w sytuacji:

  • nagłego zachorowania, poza godzinami pracy POZ,
  • nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy,
  • gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni POZ może znacząco niekorzystnie wpłynąć na Twój stan zdrowia.

Kontaktując się z TPK, otrzymasz poradę (porada będzie realizowana w formie teleporady):

  • pielęgniarki/położnej 
  • lekarską.

W ramach TPK uzyskasz:

  • poradę medyczną
  • e–receptę
  • e–skierowanie
  • e–zwolnienie.

Wideo:

Kliknij poniżej – link przekieruję Cię do serwisu Yotube, znajdziesz tam szczegóły na temat Teleplatformy Pierwszego Kontaktu dla Głuchych. 

  • Osoby głuche mają możliwość umówienia się na wideoporadę lekarską, która jest tłumaczona przez profesjonalnych tłumaczy polskiego języka migowego.

Źródło: https://www.gov.pl/web/zdrowie/tpk

Przewiń do góry