Konsultacja telefoniczna w POZ
Jeżeli potrzebujesz porady lekarskiej, ale z jakiegoś powodu nie możesz skorzystać z wizyty stacjonarnej, umów się na konsultację telefoniczną do lekarza POZ (Podstawowej Opieki Medycznej).
Teleporady w naszym Centrum udzielane są za pśrednictwem telefonu komórkowego lub stacjonarnego.
Możesz to zrobić na 3 sposoby:
- telefonicznie,
- osobiście,
- lub przez osoby trzecie.
W trakcie ustalania terminu teleporady personel rejestracji każdorazowo weryfikuje numer telefonu Pacjenta. Nie w każdym przypadku teleporada będzie możliwa.
Pacjent przyjmowany jest osobiście (w poradni):
- podczas pierwszej wizyty (po złożeniu przez niego deklaracji wyboru) u lekarza, pielęgniarki, położnej POZ;
- w związku z choroba przewlekłą, w przebiegu której doszło do pogorszenia lub zmiany objawów;
- gdy istnieje podejrzenie choroby nowotworowej;
- gdy jest dzieckiem do 6-go roku życia (chyba, że jest to porada kontrolna).
Termin realizowania teleporady
Teleporada jest udzielana w jednym z dwóch terminów:
- nie później niż w pierwszym dniu roboczym po dniu zgłoszenia się pacjenta do placówki – za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, systemu łączności lub osobiście
- w późniejszym terminie, jeśli ustalimy go w porozumieniu z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym.
Ważne:
- Pacjent może nie wyrazić zgody na teleporadę.
- Pacjent ma możliwość skorzystania ze świadczenia opieki zdrowotnej udzielanego w bezpośrednim kontakcie z lekarzem, w przypadku gdy niezbędne z uwagi na stan zdrowia pacjenta świadczenie zdrowotne nie jest możliwe do zrealizowania w formie teleporady – okoliczność ta powinna być ustalana w porozumieniu z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym.
Przebieg teleporady:
Lekarz skontaktuje się z Tobą w umówionym terminie. Bądź dostępny pod telefonem, lekarz podejmie tylko 3 próby dodzwonienia się (w odstępach wynoszących co najmniej 5 minut) . Jeśli nie odbierzesz telefonu, konieczne będzie umówienie nowego terminu wizyty. Na początku rozmowy telefonicznej lekarz poprosi Cię o podanie imienia i nazwiska oraz numeru PESEL, w celu potwierdzenia tożsamości.
Podczas teleporady możesz otrzymać:
- e-zwolnienie – lekarz wystawia je elektronicznie, jest ono automatycznie przekazywane do ZUS-u a następnie do pracodawcy.
Szczegółowe informacje o e-zwolnieniach znajdziesz – klikając tutaj.
- e-skierowanie – jeśli posiadasz konto na Internetowym Koncie Pacjenta (IKP) dostaniesz SMS-a z kodem do skierowania oraz maila ze skierowaniem w formacie PDF.
Jeżeli nie korzystasz z IKP, lekarz przekaże Ci numer e-skierowania słownie podczas teleporady.
Szczegółowe informacje o e-skierowaniach znajdziesz – klikając tutaj.Skierowania na badania diagnostyczne (na przykład: USG, RTG, EKG, pomiar ciśnienia tętniczego oraz badania laboratoryjne) wystawiane są wyłącznie w formie papierowej. Dlatego po teleporadzie skierowanie jest do odebrania w rejestracji poradni, z której dzwonił lekarz.
- e-receptę – jeśli posiadasz konto na Internetowym Koncie Pacjenta dostaniesz SMS-a z kodem do recepty oraz maila z receptą w formacie PDF. Recepta zawiera kod, lekarz przekaże Ci go w trakcie teleporady. Jeśli potrzebujesz, lekarz może wydrukować receptę – taki wydruk odbierzesz w rejestracji. Jeżeli nie korzystasz z IKP, lekarz przekaże Ci numer e-receptę słownie podczas teleporady.
Szczegółowe informacje o e-receptach znajdziesz – klikając tutaj.