Konsultacja telefoniczna w POZ

Jeżeli potrzebujesz porady lekarskiej, ale z jakiegoś powodu nie możesz skorzystać z wizyty stacjonarnej, umów się na konsultację telefoniczną do lekarza POZ (Podstawowej Opieki Medycznej).

Możesz to zrobić na 3 sposoby:
  • telefonicznie,
  • osobiście,
  • lub przez osoby trzecie.

W trakcie ustalania terminu teleporady personel rejestracji każdorazowo weryfikuje numer telefonu Pacjenta. Nie w każdym przypadku teleporada będzie możliwa.

Pacjent przyjmowany jest osobiście (w poradni):
  • podczas pierwszej wizyty ( po złożeniu przez niego deklaracji wyboru) u lekarza, pielęgniarki, położnej POZ,
  • w związku z choroba przewlekłą, w przebiegu której doszło do pogorszenia lub zmiany objawów,
  • gdy istnieje podejrzenie choroby nowotworowej,
  • gdy jest dzieckiem do 6-go roku życia ( chyba, że jest to porada kontrolna).

Pacjent lub lekarz mają prawo zgłoszenia potrzeby realizacji wizyty osobistej.

Przebieg teleporady:

Lekarz skontaktuje się z Tobą w umówionym terminie. Bądź dostępny pod telefonem, lekarz podejmie tylko 3 próby dodzwonienia się (w odstępach wynoszących co najmniej 5 minut) . Jeśli nie odbierzesz telefonu, konieczne będzie umówienie nowego terminu wizyty. Na początku rozmowy telefonicznej lekarz poprosi Cię o podanie imienia i nazwiska oraz numeru PESEL, w celu potwierdzenia tożsamości.

Podczas teleporady możesz otrzymać:
  • e-zwolnienie – lekarz wystawia je elektronicznie, jest ono automatycznie przekazywane do ZUS-u a następnie do pracodawcy.
    Szczegółowe informacje o e-zwolnieniach znajdziesz pod tym, linkiem: https://pacjent.gov.pl/e-zwolnienie,
  • e-skierowanie – jeśli posiadasz konto na Internetowym Koncie Pacjenta (IKP) dostaniesz SMS-a z kodem do skierowania oraz maila ze skierowaniem w formacie PDF.
    Jeżeli nie korzystasz z IKP, lekarz przekaże Ci numer e-skierowania słownie podczas teleporady.

    Szczegółowe informacje o e-skierowaniach znajdziesz pod tym linkiemhttps://pacjent.gov.pl/e-skierowanie/e-skierowanie-przyjazne-dla-pacjentow,
  • e-receptę – jeśli posiadasz konto na Internetowym Koncie Pacjenta dostaniesz SMS-a z kodem do recepty oraz maila z receptą w formacie PDF. Recepta zawiera kod, lekarz przekaże Ci go w trakcie teleporady.
    Jeśli potrzebujesz, lekarz może wydrukować receptę – taki wydruk odbierzesz w rejestracji.
    Jeżeli nie korzystasz z IKP, lekarz przekaże Ci numer e-receptę słownie podczas teleporady.
    Szczegółowe informacje o e-receptach znajdziesz pod tym linkiem: https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta/erecepta,

Możesz to zrobić na 3 sposoby :

  • telefonicznie,
  • osobiście,
  • lub przez osoby trzecie.
Umów się na teleporadę
Przewiń do góry